1 Nisan 2005

Gmail'e Övgü

Geçen sene (2004) Nisan başında Google ilginç bir deneme başlatmıştı: Her kullanıcıya bin megabyte veren yeni bir mail hizmeti. Üstelik kendi mektuplarınızda Google teknolojisine kelime aratma yeteneği ile. Haberin olağan dışı oluşu ve yayın tarihi, bunun Nisan Bir şakası sanılmasına yol açtı! Tek sorun, hizmet deneme safhasında olduğu için yeni kullanıcılar ancak eskilerin daveti ile kaydediliyordu. Yaz sonunda Tuncay bundan bahsedinceye kadar benim haberim olmamıştı. Daha önce Marmara adresimde yığılan istenmeyen mail'den bıkmış ve çare arıyordum. Gmail tam zamanında geldi. Unicode kullanması, mektupları konuya göre gruplaması, adres hatırlatması, kolay filtreleri, spam tanıması önemli üstünlükler. Ama en önemlisi, Google arama gücünün benim posta kutusuna gelmesi oldu. Her kelime indekslendiği için, kelime bazında arama çok hızlı. Gerçekten tam zamanı imiş. Bir ay sonra Fakültemizin mail server olarak kullandigi alet bozulunca, benim bir aylik e-mail o adreste kayboldu. Normal olarak server'da mail birakilmiyacagini elbette biliyorum, ama ofisteki PC de 3 hafta bozuk oldugu için bir süre orada tutmustum. Benim PC tamirden geldigi gün server gitti. Bundan alacagimiz ders: iki sistem ayni anda çökebilir, garantisi yok. Son haber olarak, Gmail javascript olmayan, hatta yalnız düz metin tanıyan tarayıcılarda bile çalışır hale geldi. Lynx ile denemedim, ama çalışacağına inanıyorum. On bir ay oldu, ne zaman beta olmaktan kurtulacak acaba? What's new on Gmail? Gmail kullanmak için dört güçlü neden:

  • Google teknolojisi ile kelime aratma (çok hızlı)
  • Unicode kullanarak bir mektupta birden fazla dil/yazı sistemi
  • Mektupları konulara göre gruplaması (conversation)
  • Kolay filtre yapma ve spam tanıma özellikleri
Örnek Gmail ekranı