2 Nisan 2017

Mezunumuzdan

Böyle bir mektup alınca, 40 senelik eğitim çabalarının meyvesi diyerek seviniyorum.

From: Hande Döngel Altekin
To: Akif Eyler
Date: Feb 18, 2017 at 20:10

Lisans zamaninda pek caliskan oldugumu soyleyemem, fakat simdi Amerikan egitiminin gerektirdigini yapiyorum. Keske 10 sene once bunu anlasaydim, simdi pismanim. Burda 2.30 ortalamaya anormal gozuyle bakiliyor.

Turkiye’de neden oyle oluyor, birbirimizi tembellige mi alistiriyoruz. Gerci ogreniyordum, mantigi aliyordum ama fazla not pesinde kosmuyordum. Turkiyede 85 alinca cok seviniyordum, burda begenmiyorum. Burda farkli olarak yaptigim ve yapmak zorunda oldugum: her hafta dersten once unitenin ozetini cikararak calisiyorum. Cunku herkes oyle yapiyor. Tam gun iste calisip cocuklari olmasina ragmen bir de derse calisip geliyorlar. Hoca da calisilmis olarak varsayip detaylari vererek, mantigini pekistiyor, ders sonunda quiz yapiyor veya bir case isleniyor. Calisip gitmek gerekiyor. Yoksa anlamiyorsun. Gecen donem bir hocanin dersinde quizler sayesinde bu tempoya alistim bu donem o yuzden rahat ediyorum. Ayiptir soylemesi 4.00 ortalama yaptım.

Genc arkadaslar "ben zaten master yapmayacagim ortalama bana gerekli degil" demesinler. Annem demisti; "benim zamanimda lise mezunu olmak yeterdi. Universite okumak ekstra gibi gozukurdu. Simdi normal olan universite mezunu olmak, ben geride kaldim. O yuzden sen master yapmalisin. Ileride gerekecek” Ben dinlememistim ilk mezun oldugumda ama master artik sart, 30 yasinda mastera basladim.

Hande'nin yazdıkları beni uzun uzun düşündürdü. Farklı okullarda yıllardır verdiğim Automata ve Simulation derslerini Amerika'daki benzeri derslerle kıyasladım. Aynı kitapları okutuyoruz, aynı programı izliyoruz ama sonuç aynı olmuyor. Neden? Çünkü aynı ağırlıkta ödevler veremiyoruz, benzer zorlukta sınavlar yapamıyoruz. Bir dönemde 3-4 ödev bile çok geliyor buradaki öğrenciye. Sınav derseniz, derste anlattığımız konuyu bile sınavda geri alamazken, her sınavda orijinal, kitap dışı soruları kime, nasıl soracağız?

Örnek olarak, MIT'deki Automata dersinin 2006 sınavları ile FSMVÜ'de aynı dersin 2016 sınavını kıyaslayabilirsiniz. Bu nedenle iki taraftaki eğitimin kalitesi aynı olamıyor. Çalışma alışkanlıkları çok farklı.